Maun Suresi ve Meâli

Eûzibillahimineşşeytanirracim

(Taşlanmış şeytandan Allah’a sığınırım)

Bismillahirrahmanirrahim

(Sonsuz kerem sahibi ve ikramı bol olan Allah’ın adı ile)

MAUN SURESI VE MEÂLİ

أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ

فَذَلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ

وَلَا يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ

فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ

الَّذِينَ هُمْ يُرَاؤُونَ

وَيَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ

1) Mahşer gününü yalan sayanı gördün mü?

2) İşte odur yetimi itip kakan;

3) Yetimi yedirmeye bile teşvikte bulunmaz.

4) İbadet eden böyle kişilerin vay haline.

5) Onlar ki, ibadetlerini ciddiye almazlar.

6) Onlar sadece gösteriş yaparlar.

7) Yapılan yardımlara bile engel olurlar.

Maun suresi kureyş halkından olan müşrikler ve diğer arap  müşrikleri hakkında inmiştir. Herşeyden önce arap müşrikleri yoksulluk korkusundan ve eve kazanç sağlamıyor diye kız çocuklarını diri diri kızgın kumlara gömen cahil bir toplumdur.

Bu cahil toplumun inancında ahirete iman diye birşey yoktu. İşte bu sebeble surenin ilk ayetinde geçen “din” kelimesine “mahşer” manasını vermeyi uygun buldum. Çünkü ahiret hayatına başlamadan evvel mahşer yerinde hesap sorulmadan hiç kimse ne cennete ne de cehenneme atılmayacaktır.

Ebu Cehil ve bunun gibi kişiler, kendilerinden yiyecek-içecek isteyen yetimleri, yoksulları ve çalışacak durumu olmayan insanları huzurlarından hep itekleyerek kovmuşlardır.

Bunlar bununla yetinmeyip başkalarına bile yardımlaşma konusunda teşvikte bulunmamış ve bu aç insanlara yapılan bütün yardımları engellemişlerdir.

Surenin 4. ayetine mufessirlerimiz “vay namazında gösteriş içinde olanlara” diye tercüme etmişler ki, bu tamamen yanlıştır. Çünkü arap müşrikleri hakkında inen bu surede bizimle onların arasında ortak kabul edilen ibadetler bahsedilmektedir. Onlar bu ibadetlerini yerine getirirken sadece gösteriş için yaptıklarını ve yapmış oldukları ibadetleri ciddiye almadıklarını Allah (c.c) bizlere haber vermektedir.

Orjinal arapçada “salat” kelimesinin birden çok manası bulunmaktadır. Bu kelimenin her görüldüğü yerde namaz anlamı verilmesi Kur’an ayetlerine çok ters düşmektedir. Hatta arap müşrikleri hiçbir zaman namaz kılmaya yaklaşmamışlardır ki, bu ayette namazdan söz edilsin. Ayete bu mananın verilmesi her açıdan yanlıştır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Mayıs 2013
P S Ç P C C P
« Nis   Haz »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
%d blogcu bunu beğendi: