İslam’ da Zina ve Cezası

Bismillahirrahmanirrahim
(Sonsuz kerem sahibi ve ikramı bol olan Allah’ın adı ile)

İnsan’ ı mükerrem bir canlı olarak yaratan ve kendisinden bir parça olan ruhtan üfleyen Allah (c.c) kendisine iman eden toplumlara en büyük günahlardan biri olan zinayı bir hayasızlık olarak haram kılmıştır.

Konu ile ilgili ayeti kerime şöyledir:
وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً
“Zinaya yaklaşmayın. Çünki o hayasızlık ve kötü bir yoldur”. (İsra 32.ayet)

 

 

H.z Rasulullah (s.a.s) zamanında uygulanan recm cezası ile ilgili sahih rivayet şöyledir:
Bera b. Azıb (r.a)’ ten nakledilen, iki yahudinin recmedilmesi olayı ise şöyledir: Hz. Peygamber’e, yüzü kömürle karartılmış ve dayak vurulmuş bir yahudi getirildi. Allah elçisi yahudilere evlilerin zinasının Tevrat’ taki hükmünü sordu. Onlar, bu şekilde olduğunu söyleyince, bir yahudi bilginine “Sana, Tevrat’ ı Musa ya indiren Allah adına soruyorum. Zina edenin Tevrat’ taki hükmü nedir?” diye sordu yahudi bilgini ise Tevrat’ ta recm var. Fakat zina eşraf arasında artınca, şerefli birini getirirlerse serbest bırakır, yoksul biri yakalanırsa onu recmeder olduk. Bu iki sınıfa eşit ceza için recmi terkettik, kömürle boyayıp, dayak vurmayı recmin yerine koyduk”. Bunun üzerine, Hz. Peygamber şöyle buyurdu: “Allahım! Senin emrini onlar değiştirdikten sonra ilk uygulayan benim. Bunun üzerine emir verdi ve 2 yahudi recmedildi”. (Müslim)

H.z Rasulullah (s.a.s) hayatta iken 1 erkek ve 1 kadın olmak üzere ilk kez 2 müslümanı zinada etmelerinden dolayı recmetmiştir.

Konu ile alakalı sahih rivayetler şöyledir:
Zinasını dört defa ikrar eden Maiz b. Malik (r.a)’in recmedilmesi.

Maiz b. Malik, Hz. Peygamber’ e gelerek “Beni temizle” dedi. Hz. Peygamber “Yazık sana, çık git, Allah’a tövbe ve istiğfar et” buyurdu. Maiz, pek uzaklaşmadan geri döndü ve “Ey Allah’ ın Resulu! Beni temizle” dedi. Hz. Peygamber aynı sözlerle üç defa daha geri gönderdi. Dördüncü ikrarında “Seni hangi konuda temizleyeyim?” diye sordu. Maiz; “Zinadan” dedi. Hz. Peygamber “Bunda akıl hastalığı var mıdır?” diye sordu. Böyle bir rahatsızlığı olmadığını söylediler. “Şarap içmiş olabilir mi?” diye sordu. Bir adam kalkıp içki kontrolü yaptı. Onda şarap kokusu tesbit edemedi. Hz. Peygamber tekrar “sen zina ettin mi?” diye sordu. Maiz “Evet” cevabını verdi. Artık emir buyurdular ve Maiz recmedildi. Recmden sonra onun hakkında sahabiler iki kısma ayrıldılar. Bir bölümü Maiz’ in helâk olduğunu, başka bir grup ise onun en faziletli tövbeyi yaptığını söylediler. Bu farklı yaklaşım üç gün sürdü. Daha sonra yanlarına gelen Resulullah (s.a.s) “Maiz b. Malik için dua edin” buyurdu”. Allah Maiz’ e mağfiret eylesin” dediler. Hz. Peygamber şöyle buyurdu: “Maiz öyle bir tövbe etti ki, bu tövbe bir ümmet arasında paylaştırılırsa onlara yeterdi”. (Muslim)

Ganidanlı evli kadının zinadan dolayı recmedilmesi.

Maiz’ in recmedilmesinden kısa bir süre sonra Ezd kabilesinin Gamid kolundan bir kadın geldi ve “Ey Allah’ın elçisi! Beni temizle” dedi. Hz. Peygamber “Yazıklar olsun sana. Çık git, Allah’a tövbe ve istiğfar et” buyurdu. Kadın dedi: “Beni, Maiz’ i çevirdiğin gibi geri çevirmek istiyorsun” Hz. Peygamber, “Sana ne oldu?” diye sordu. Kadın kendisinin zinadan gebe olduğunu söyledi. Bunun üzerine “Sen mi?” buyurdu. Kadın “Evet” dedi. Hz. Peygamber “Doğuruncaya kadar git” buyurdu. Kadının bu arada geçimini Ensar’ dan bir adam üstlendi. Daha sonra Hz. Peygamber’e gelerek; “Gamidli kadın doğurdu” dedi. Çocuğun bakımını da Ensar’ dan birisi üzerine aldı ve kadın recmedildi” (Müslim, Ibn Mace). Başka bir rivayette, çocuk sütten kesilinceye kadar emzirmesine izin verildiği, recm sırasında Halid b. Velid (r.a)’ ın üzerine kan sıçraması üzerine kadın hakkında kötü sözler söylediğini işiten Hz. Peygamber’ in şöyle buyurduğu nakledilir: “Ey Halid! yavaş ol. Nefsim kudret elinde olan Allah’ a yemin ederim. Bu kadın öyle bir tövbe etti ki, onu bir vergi memuru yapsaydı, şüphesiz mağfiret olunurdu” Sonra kadının hazırlanmasını emrederek cenazesini kılmış ve kadın defnedilmiştir. (Müslim, Hudûd, 23)

Daha sonra Allah (c.c) zina cezası olan recmi kadınlar için ölünceye kadar ev hapsi ve fiilen eziyet; erkeklere ise sadece fiilen eziyet edilmesi hükmüne baglamıstır. Sunu hemen soyliyeyim ki, yanlış anlaşılmasın erkeklere sadece fiilen eziyet edilmesinin sebebi çalışmaya gitme gereğinden dolayıdır ki, evi geçindirmekle görevlidir. Fakat tövbe etse ve herkese duyursa bile fiilen eziyet görmeye devam eder. Kadınlara gelince ev hapsinde iken yakınlarına tövbe ettiğini ve bir daha yapmıyacağını soz vererek dile getirse sadece fiilen eziyet görmekten kurtulur ama ev hapsi devam eder. Ta ki, Allah (c.c) onlara yeni bir kapı açıncaya kadar.

Konu ile alakalı ayeti kerime şöyledir:
وَاللاَّتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَيْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّىَ يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً

“Kadınlarınızdan fuhuş işleyenlere karşı içinizden 4 sahit getirin. Eger şahitlik yaparlarsa onları evlere kapatın. Bu, kendilerine ölüm gelip çatıncaya kadar, yada Allah onlara yeni bir yol açıncaya kadar böyle gitsin”. (Nisa 15. Ayet)

“وَاللَّذَانَ يَأْتِيَانِهَا مِنكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِن تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمَا إِنَّ اللّهَ كَانَ تَوَّابًا رَّحِيمًا
“İçinizden bu suçu işleyen çiftlere fiilen eziyet edin. Eşer tövbe edip durumlarını düzeltecek olurlarsa bırakın. Allah tövbeleri kabul eden ve ikramı bol olandır”. (Nisa 16. Ayet)

Nisa suresinin 15. Ayetinde geçen “Allah onlara yeni bir yol açıncaya kadar” ifadesi yeni bir hükmün inzal olacagını ve cezanın daha afifleyeceğini gösterir. Fakat zina edenleri gören kişi kendisinden sonra 4 tane daha görgü şahidi getirmelidir ki, bu aynı zamanda cezanın uygulanmasınıda zorlaştırır.

Nisa 15. Ve 16. ayetlerini nesh eden ve son inen ayet şöyledir:
الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَةَ جَلْدَةٍ وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ

“Zina eden kadınla ve erkege yüz değnek vurun. Eğer Allah’ a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ ın verdiği cezayı uygularken onlara acımayın. Mu’min olanlardan bir kısmı da onlara uygulanan cezayı gözleriyle şahit olsunlar”. (Nur 2. Ayet)
Yukarıdaki ayeti kerimede geçen “Ezzaniyetu vez-zani” ifadesi zina edenler ister evli olsun ister bekar olsun her ikisi için de geçerlidir.

EŞLERİN ZİNA İFTİRASI:
وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُن لَّهُمْ شُهَدَاء إِلَّا أَنفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ

“Eşlerine zina iftirası edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların herbirinin şahitligi; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına 4 defa yemin ederek şahitlik etmesidir”. (Nur 6. Ayet)

وَالْخَامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَيْهِ إِن كَانَ مِنَ الْكَاذِبِينَ وَيَدْرَأُ
“Beşincisinde eğer yalancılardan ise, Allah’ ın laneti kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir”. (Nur 7. Ayet)

KADININ ŞAHİTLİGİ:
عَنْهَا الْعَذَابَ أَنْ تَشْهَدَ أَرْبَعَ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْكَاذِبِينَ
“Kadının, Allah adına dört kere tanıklık edip kocasının, gerçekten de yalancılardan olduğunu söylemesi, o cezayı, kendisinden giderir”. (Nur 8. Ayet)

وَالْخَامِسَةَ أَنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَيْهَا إِن كَانَ مِنَ الصَّادِقِينَ
“Beşinci defa da, eğer kocası doğru söyleyenlerden ise, Allah’ ın laneti üzerine olmasını dilemesidir”. (Nur 9. Ayet)
H.z Rasulullah (s.a.s) Efendimizin eşleri için inen zina cezası hakkındaki ayeti kerime şöyledir:
يَا نِسَاء النَّبِيِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَيْنِ وَكَانَ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا

“Ey peygamber eşleri! Sizden kim açık bir hayasızlık yaparsa, onun azabı iki katına çıkarılır. Bu, Allah’a göre kolaydır”. (Ahzab 30. Ayet)

CARİYELERİN ZİNASI:
بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ
“Ellerinizin altındaki mu’min cariyeler; evlendikleri zaman fahişelik yaparlarsa hur kadınlara verilen o cezanın yarısı gerekir”.
Yukarıda yazılı olan Ahzab suresini 30. Ayeti, Nur suresinin 8. ve Nisa suresinin 25. ayetinde yer alan “El-Azab” kelimesi Nur suresinin 2. ayetine işaret eden kelimelerdir.
Bugün maalesef İran, Suudi Arabistan ve Nijerya gibi ülkelerde zinanın cezası olarak hala recm ediyorlar. İşin ilginç yanı ise bu cezanın uygulandıgı yerlerde erkek ve kadın ayrımı yapılmaktadır. Kadınlar recm ediliyor ama erkekler başka bir cezaya çarptırılarak kurtuluyorlar.
Recm cezasını uygulayan ve uygulatan siyasetçilerin hepsininde kısas cezasına çarptırılmaları gerekmektedir. Eğer vazgeçmezlerse ebedi cehennem hayatı ile başbaşa kalırlar.

KISAS CEZASI:
Konu ile ilgili delil:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأُنثَى بِالأُنثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ
“Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kimin cezası, kardeşi tarafından bir miktar bağışlanırsa artık uygun yol izlemek ve ona diyeti güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddini aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır”. (Bakara 178. Ayet)

EBEDİ CEHENNEM AZABI:
وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا
“Onlar ki, Allah ile beraber başka bir tanrıya yalvarmazlar, Allah’ ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar ve zina etmezler. Bunları yapan, günahlarının cezasını bulur”. (Furkan 68. Ayet)
يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا
“Kıyamet günü azabı kat kat arttırılır ve hor hakir bir halde, ebedi olarak azapta kalır”. (Furkan 69. Ayet)

ZİNA CEZASI KİMLERE VE NASIL UYGULANIR:
Zina eden kisinin aklı basında ve yaşca çok yetişkin olması şarttır.
Zina eden kadın ise üzerine kalın bir elbise giydirilir ve ensesine, boğazına, arka makadına, ellerine, omuzlarına, kollarına, bacaklarına,yüzüne ve kafasına vurmama şartı ile sadece beline vurulur. Fakat değnek budaksız olmalı ve vücudunun hiçbir yerine zarar verilmemelidir.
Bu cezayı uygulayan kişi değneği göbek hizasından omuz hizasına kadar kaldırarak vurur ve vurduğu yerleri yıpratmıyacak şekilde bunu uygular.
Zina eden kişi erkek ise üzerine normal bir gömlek giydirilir ve kadına yapılan muamelenin aynısını buna da uygulanır.
Zina edenleri gören kişi, kendisinden sonra 4 tane daha görgü şahidi getirdigi zaman aşağıdaki tablo uygulamaya alınır. Fakat zina cezasını uygulamak için Allah’ ın hükümlerinin uygulandığı bir ülke olma şartı da bulunmaktadır. Aksi takdirde uygulanamaz ve zina edenler tövbe edip bir daha yapmama şartı ile durumlarını düzeltirlerse Allah (c.c) inşaallah affeder.
1) Hür kadın ve erkeğe 100 değnek
2) Peygamber eşlerine 200 değnek
3) Esirlere ise 50 değnek

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Nisan 2013
P S Ç P C C P
« Mar   May »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
%d blogcu bunu beğendi: